Coffee with Cinnamon: Hello Autumn!



Pred niekoľkými dňami som sa zastavila a  zamyslela sa: "Panebože, veď to sa už začala jeseň!"

A veru, moje obľúbené ročné obdobie je v plnom prúde a ja som si to kvôli kvantu povinností a práce ani poriadne neuvedomila. Minulý rok to bolo podobné, ale sľúbila som si, že tento rok si toto nádherné obdobie nenechám, obrazne povedané, pretiecť pomedzi prsty a že si ho podľa možnotí užijem.

Keďže každej osobe vo svojej proximite už určite začínam liezť  na nervy so svojim večným omieľaním, ako veľmi mám rada jeseň, rozhodla som sa, že sa s týmito pocitmi podelím so svojim blogom a teda so svojimi (potenciálnymi) čitateľmi.

No a aký je lepší spôsob, ako vyjadriť svoje sympatie k niečomu, než o tom urobiť malý rýchly tag? (maličký sarkazmus si doplňte podľa vlastného uváženia)

Takže nech sa páči, tu je môj 10 otázkový jesenný tag:

1. Ktoré dve veci vám napovedajú, že sa začala jeseň?
Vedela by som ich opísať minimálne desať, ale keďže by mali byť odpoveďou len dve, tak to skrátim. Vôňa okolo mňa. Opadané listy, zemina podfarbená pachom, ktorý za sebou zanchávajú prvé nočné mrazy. A druhá vec je moja konštantná potreba nosiť obrovské svetre.

2. Čo máte radšej, hustý dážď alebo hustú hmlu?
Dážď, ak som vo vnútri zabalená v deke a hmlu, keď musím byť vonku. Každopádne, oboje majú niečo do seba.

3. Aká tri veci si na tomto období najviac užívate?
Počasie neskorého septembra alebo skorého októbra -  ešte je teplo, ale nie je horúco. Ako druhé Halloween - je mi jedno, ak sa so mnou niekto bude hádať, že je to "amerikanizácia", proste ho mám rada. A po tretie sú to TEKVICE - milujem tekvice. Na jedenie, dekoráciu, proste len tak ... tekvice sú najlepšie!

4. Vyskúšali ste niekedy vyrezávanie tekvíc? Ak áno, aká bola vaša skúsenosť?
Áno, skúšala a poviem vám, bol to zážitok. Robila som to na strednej, bolo potrebné nejako ozdobiť školu a kto iný by sa podujal na niečo takéto, keď nie ja. Tekvica bola vysoká asi tak po môj pás a museli sme ju dvíhať aspoň traja, taká bola ťažká. Vyberanie jej obsahu bolo - nazvime to - zaujímavé, ale následné vyrezávanie bolo - ak mi pamäť slúži - pomerne jednoduché a podarilo sa mi to na prvýkrát.

5. Aká filmová scéna pre vás najviac reprezentuje jeseň?
Nightmare before Christmas - úvod, keď všetci spievajú This is Halloween. Je k tomu potrebné niečo dodať?

6. Aká je vaša obľúbená vôňa na jeseň?
Neviem si vybrať jednu, ani keby som veľmi chcela, takže vymenujem niekoľko mojich top: vôňa dreva, keď horí v krbe, pergamen, čierny čaj a samozrejme, škorica.

7. Váš obľúbený dress code na jeseň.
Čižmy alebo členkové topánky a svetre - veľké, mäkké. Je jedno čo k tomu, ak mám na sebe vonku hrubý sveter, viem, že je jeseň.

8. Radi pečiete počas jesene?
Musím sa priznať, väčší antitalent na pečenie ako mňa je ťažké nájsť, ale sľúbila som si, že tento rok je pumpkin pie niečo, čo stvorím!

9. Akú hudbu radi počúvate počas jesene?
Ja osobne nemám playlist dedikovaný jeseni, ale ak trošku analyzujem svoje preferencie v tomto období, asi sa prikláňam ku klasickej hudbe o niečo viac, ako väčšinou.

10. Kozub s ohňom alebo sviečky?
Prečo nie oboje?

Tak, toto je môj maličký tag. Brala som inšpiráciu z tadiaľto, ale veľmi som ho zjednodušila a tiež voľne preložila. Ak sa niekomu pozdáva, pokojne ho použite.

Verím, že si užívate jeseň aspoň tak ako ja a verím, že máte v tento blog stále nádej, lebo články sú už na ceste.

Prajem vám krásny deň a skôr ako odídete, nezabudnite dopiť svoju kávu a povedať mi, čo máte najradšej na jeseni.

Cinnamon

Komentáre

  1. Hezký článek :) Nejradši mám jaro a léto, ale i podzim má něco do sebe :) Pěkné barvičky na listí všude kolem, čtení, čaje, svíčky, večery pod dekou, i to mě baví :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a určite súhlasím, čaj, sviečka a dobrá kniha sú najlepšie veci na svete :)

      Odstrániť
  2. I definitely associate cinnamon with autumn :) :**

    OdpovedaťOdstrániť
  3. cinnamon n hazlenut are my favs
    www.stylebasket.in

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jakožto mám ráda podzim, hlavně ten začátek, kdy není horko ani zima. Prostě tak akorát. :)
    Jinak Halloween mám též ráda a slavím ho. Vyzdobím si na ten den pokoj a pak se vrhnu buď na hororovou knihu nebo film. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jeseň bola veľmi dlho moje obľúbené ročné obdobie – teraz sa už viac prikláňam k jari, keďže zbožňujem, ako sa po zime prebúdza príroda, dni sú dlhšie a mám viac energie; ale čaru jesene sa nedá odolať... Veď ako niekto nemôže mať rád padajúce lístie, horúce čaje, sviečky a pokojný dážď? ❤
    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "DECLUTTER YOUR WARDROBE"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sú úplne úžasné súčasti jesene, na ktoré sa každoročne teším :)

      Odstrániť
  6. Skořici mám spíš spojenou už s přicházející zimou a Vánocemi než s podzimem, ale taky ji mám moc ráda :) A jediná věc, která mi na podzimu vadí je ten šílený vítr posledních pár dní... Ovšem i ten k podzimu patří :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Podzim jsem nikdy nijak zvlášť nemusela, a vždy si uvědomím, že se na něj těším až když je tu. Miluji klasické podzimní věci jako deštivé počasí, mlhu, dýně jako dekorace ale i v jídle, barevné listí, začínám pálit vonné vosky a svíčky atd. Letos jsem poprvé ochutnala pumpkin spice latté ve Starbucks a mnam! Myslím, že už bude patřit ke každému mému podzimu.
    A jsem moc ráda, že někdo má také rád Halloween!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou láskou k Halloweenu - nie je nás v týchto končinách veľa, ale vieme si to užiť :)

      Odstrániť
  8. Taky mám podzim strašně ráda :) svíčky, svetry, barevné listy... Škoda, že vzdycky trvá tak krátko! :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Čo mám na jeseni najradšej? Hmm. Asi to sú / boli dve veci: (1) že už v lese by nemali byť komáre a prehnané množstvo porastu, a (2) preháňanie sa po vonku v ľahkej vetrovke, pod ktorou stačilo aj tričko. Prečo som napísal "boli"? No lebo mám dojem, že prechodné obdobia sú teraz kratšie, než bývali, alebo je to subjektívnom dojmom človeka postihnutého dospelosťou. Čiže je to ako mať menej času na vychutnanie si tohto obdobia. Čiže ako vidíš, má u mňa nejakú mieru popularity.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pravda, za posledné roky sa jar a jeseň skracujú stále viac a viac, čo je naozaj škoda.

      Odstrániť
  10. This is Halloween! Já si musím pustit Můru noční předvánoční!
    Já mám před podzimem vždycky takovej smutek, že končí léto, dovolené a tak. Na druhou stranu atmosféra podzimu je boží. A miluju na něm svíčky, barvy, pomalé blížení se Vánoc... Jupííí jdu vybírat dárky. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Je vážně sranda konečně u někoho vidět upřímnou radost, že začal podzim :D já ho jako spoustu dalších fakt nemám ráda, ať už kvůli počasí, škole, brzké tmě atd. :D jediné co je snad fajn je pár těch státních svátků, co na podzim máme :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď si v tom vieš nájsť aspoň nejaké pozitíva, je to super :D

      Odstrániť
  12. No, je pravda, že letošní podzim je o dost chladnější, než ten minulý, což má něco do sebe, ale jak jsem pořád čekala na teplé chvíle v parku s kávou v ruce, tak mi nedošlo, že podzim je tu a s chvílemi s kávou při procházce jsou ty tam. Beztak kvůli práci nemám čas na vysedávání venku, takže si užívám pohledy do krajiny při řízení . :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Jeseň je úplne super. Ja osobne zbožňujem každé rocne obdobie ak sa sprava ako má. Každé má svoje čaro a zaslúži si naš obdiv. Jeseň je. neskutocne farebná, krasna a svojska. Absolutne má nechytaju depresie, prave naopak. Ešte aj keď prsi tak si to užívam. S knihou v jednej ruke a pohárom čaju či kávy v ruke. Ani spoločenské hry so synom nie sú na zahodenie. Robím poriadok v bylinkach, dokončievam tinktury, olejčeky, bylinkové zmesi na čaj... a keď je krásny cas tak prechadzka po lese, keď nám šuštia listy pod nohami je vskutku nádherná.
    Ten tag je perfektny. Sama by som to lepšie nevystihla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemôžem s tebou viac súhlasiť :) a ďakujem, pokojne si ho požičaj, ak sa ti páči :)

      Odstrániť
  14. Jeseň má rozhodne svoje čaro a už niekoľko rokov patrí i k mojim najobľúbenejším obdobiam. :) Užívam si ju plnými dúškami a milujem jesenné prechádzky, keď je pekne alebo čítanie kníh, keď vonku nevládne zrovna pekné počasie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Nuž kedysi som blogovala ako Dorka Jeseňská, tak asi toľko k mojej posadnutosti jeseňou. :-D
    Svetre? Hypnotizovanie svetrov vo výkladoch je posledné týždne mojím koníčkom. :-D

    Nehovoriac o pletených šatoch. Wuaaaa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, pletené šaty sú úplne úžasné, tiež ich zbožňujem! :D

      Odstrániť
  16. Úžasný článok :) Ja tiež milujem jeseň hlavne od kedy mám deti :)

    NA DEŇ FRANCÚZSKOU

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia