Book Club: Moje obľúbené knižné série



Prajem príjemný deň, večer, akúkoľvek hodinu!

Ako pravý literárny nadšenec, obľubovateľ fantastiky, ale aj klasík som si nedávno uvedomila, že moje literárne záujmy sú viac, ako len rozmanité. Vyratúvaním svojich obľúbených kníh by som mohla stráviť hodiny, dokonca dni.

Preto som sa rozhodla začať trochu pozvoľna a dnes vám predstaviť výber mojich obľúbených knižných sérií.

1. Harry Potter


Veľmi ťažko sa mi vyberalo prvé a druhé miesto a musím povedať, že obe moje voľby v podsate zdieľajú prvú priečku, nakoľko obe milujem.

Každopádne, Harry Potter! Ako inak som mohla začať, všakže? S týmto príbehom som vyrastala a nedám na neho za nič na svete dopustiť. Cez svoje nedokonalosti (a každý člen fandomu ich z hlavy aj o polnoci vymenuje aspoň desať) je táto knižná séria podľa mňa veľdielom, ktoré prinieslo tak veľa do sŕdc ľudí, no i do literárnej kultúry. Zamyslite sa, kde by sme boli a ako by vyzerali životy nás, ľudí milujúcich fantastickú literatúru, keby nebolo Harryho Pottera? A o koľko fandomových vtipov by sme prišli sa nesnažím ani spočítať!

2. Zaklínač


Dostala som sa k nemu cez svojho partnera a stala sa z toho večná láska (doslova, tetovanie medailónu je toho svedkom!). Perfektne prepracovaná storyline, úžasné postavy, nádherné prostredie a naozaj vtipná rétorika je jednoducho niečo, čomu neviem odolať. A keď sa k tomu pridá hlušenie strigy, kelpíí a boh vie čoho ešte, nie je možné, aby som si príbeh neobľúbila. Aby nebolo málo, ak sa niekomu nechce vrhať hneď do hlavného storyline (ktorý je riadne komplikovaný), máme aj niekoľko kníh poviedok, ktoré sú, musím povedať, absolútne úžasné! A aby už vôbec nebolo málo, hry Witcher sú samostatným skvostom, ktorý treba vyskúšať (ale o tom potom).

3. Metro 2033-2035



Ruská postapokalyptická séria - to zaručuje úspech! Príbeh sledujúci preživších atómového útoku, ktorí sa skrývajú v útrobách moskovského metra pred nástrahami vonkajšieho sveta, ale aj pred nástrahami populácie metra, skadiaľ sa začínajú vynárať úplne nové druhy hrozby.

Priznám sa, hru som nehrala, ale ako som počula (na dennej báze), stojí za to. Každopádne, knihy sú písané zaujímavým nonšalantným  štýlom, ktorý sa (aspoň mne) dobre číta. A ak niekto obľubuje zvrátené postapokalyptické svety, vrelo odporúčam, minimálne mňa naozaj zaujali! (a ak viete, kde kúpiť celú sériu po anglicky, prosím, dajte mi vedieť, chcela by som ju mať aj fyzicky)

4.  Púštny kvet (séria)


Áno, k všetkému fantasy a sci-fi musím primiešať aj toto, pretože tieto knihy zmenili spôsob, ako sa v mnohom pozerám na svet. V podstate to nie je séria v pravom zmysle slova, ale predsa som tieto knihy nemohla vynechať.  Nie je to jednoduché čítanie a film vôbec nereprezentuje hĺbku tohto príbehu. Určite to nie sú knihy, ktoré by sa páčili každému, ale vo mne niečo zanechali a otvorili moje oči novej problematike, o ktorej som sa len vďaka nim naučila viac a rozšírila som si obzory. Séria na seba priamo nenadväzuje a každá kniha sa sústreďuje na iný aspekt príbehu spisovateľky-Waris. Preto si myslím, že každý, kto má záujem o podobné čítanie si medzi týmito knižkami nájde aspoň zopár, ktoré ho zaujmú.

5. Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej


Ako prvý som v tomto prípade videla film. A aj keď mám naozaj rada Tima Burtona a myslím si, že filmové spracovanie bolo urobené nádherne, musím povedať, že film sa knihe zase raz nevyrovná. Mystické prostredie, vtipné, občas smutné, ale veľmi napínavé scény, ktoré človeka často donútia naozaj sa zamyslieť nad dejom a nad postavami. Tie sú podľa mňa napísané veľmi dobre a je ľahké sa s nimi zžiť. Naozaj dobré čítanie pre každého, kto má rád tento typ mystického mierne prelínajúceho sa s realitou v tých najneočakávanejších momentoch.

Som si plne vedomá, že som určite zabudla plno ďalších, ktoré mi napadnú neskôr.  Zatiaľ však ostanem pri tomto miniatúrnom zozname.

Je ešte veľmi veľa sérií (fantasy, ale aj iných), ktoré si chcem prečítať a buď som ich nečítala v origináli, alebo som doteraz jednoducho a prosto prokrastinovala (áno, je dôvod, prečo tu nie je Pán prsteňov - v origináli ešte neprečítaný čakajúci na poličke. Určite v budúcnosti plánujem napísať akýsi prehľad sérií, na ktoré sa chystám a to aj preto, aby som s vami zdieľala a možo aj odporučila knihy, ale aj preto, aby som už nemohla prokrastinovať! Takže v podstate win-win situácia, nie?

Prajem krásny deň a nezabudnite si dať záložku do knihy a majte oči otvorené pre collectors edície!

Cinnamon

Komentáre

  1. Musím se přiznat že Harryho jsem zkoušela číst, ale moc mě to nebavilo, vím, že jsem asi divná, ale není to moc pro mě, mám radši jiné fantasy :D Ostatní knížky jsem nečetla:O

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vzpomínám si, že spolužák na střední četl Metro, ale netušila jsem, že to má více dílů. Sirotčinec jsem pouze viděla film, také jsem netušila, že to má knižní předlohu :) harryho teď dávali v televizi a s přítelem jsme sledovali všechny díly :D akorát jsem moc nepochopila, o čem je ten púštný květ, ale rozhodně to podle Tvého popisu bude něco neobvyklého :) těším se na článek, kde nám představíš série, na které se chystáš!

    Měj se krásně ❤

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) púštny kvet sleduje príbeh dievčaťa zo Somálska, ktoré uniklo nanútenej svadbe, je to skutočný príbeh, ospravedlňujem sa, že som to nevysvetlila dosť :) dúfam, že ďalšie články nesklamú :) Prajem krásny deň

      Odstrániť
  3. Harry Potter bylo moje dětství! Všechny díly jsem přelouskala večer pod peřinou a doteď na to ráda vzpomínám! Filmy josu také super, je to takový nesmrtelný příběh. :)
    Ostatní knížky bohužel neznám, momentálně se zabývám povinnou četbou, tak snad někdy budu mít čas i na něco jiného. :)
    www.terainchester.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala som to s Harrym Potterom podobne :) prajem veľa šťastia s povinným čítaním

      Odstrániť
  4. z tychto som citala iba Harryho Pottera. ale dalsie serie, co sa napriklad pacili mne, su Divergencia a Hry o zivot. nikdy by som nebola povedala, ze sa mi taky styl knih bude pacit, ale kvoli nejakej Book Challenge pred x rokmi som si obe tieto precitala a bolo to ako najst nejake zakutie samej seba, o ktorom som ani nevedela, ze by som ho mala hladat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čítala som obe série, ale mala som vždy trošku problém s poslednou knihou. Páčili sa mi, ale posledná kniha ( v Divergencii technicky predposledná, keď rátam aj Štyri) mi ani v jednom z prípadov na 100% nevyhovovala. Ale inak boli dobré a ja som tá s divnými štandardmi :)

      Odstrániť
  5. Tak já znám jen Harryho Pottera. :D Mám doma skoro všechny díly, dostávala jsem je od dědy, ale chybí mi ten poslední.. A četla jsem asi jen první a třetí. :D
    Mám ale radši takové ty ženské knihy, u kterých se nemusím moc soustředit a třeba se i zasměju. :))

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každý má svoje preferencie a je hlavné, že sa Ti tie knižky čítajú dobre :) A určite oodporúčam (aj keď ich už máš doma) dočítať Harry Potter knižky, ako so vravela, toľko inside joke-ov začne dávať zmysel :)

      Odstrániť
  6. HP hoc k nam dosiel ked som uz bola velka patri medzi moje obluvene serie. Filmove aj knizne. Na Zaklinaca sa chystam sestra je do neho maniak a vidim ze sa stale dobre predava tamze mu urcite dam sancu. Pustny kvet som sice zvladla prvu cast ale na dalsie som sa uz nezmohla. Pre mna prilis silne. Sirotinec som citala esre skor ako sa z toho stal HIT a este som ani netusila ze bude pokracovanie tak mi to nedavalo zmysel. A potom som si pozrela film a bol koniec kniha.
    Mne aa este pacil klasika, Pan prstenov. A k tomu historicke serie od Folleta. Hrube buchsle ale stoja za to.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip, určite sa na to pozriem (na Pána prsteňov sa ešte chystám v origináli) a Zaklínača veľmi veľmi odporúčam :)

      Odstrániť
  7. Skvělý výběr :) Harry Potter to je zkrátka srdcovka a líbil se mi i Sirotčinec a Zaklínač :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Četla jsem jen Sirotčinec a líbil se mi. Na Metro a Harryho se v budoucnu chystám. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia