Coffee with Cinnamon: Som introvertný extrovert?



Vonku je zima, sychravo a pomaly sa blíži piatok. Zjednodušene povedané, zase raz som doma a zaoberám sa hlboko "filozofickými" myšlienkami. Začalo sa to akýmsi plánovním, čo urobím so svojimi nachádzajúcimi dňami - blíži sa víkend, mladí ľudia asi niekam chodia, socializujú sa a podobne.

A znovu sa moja myseľ zatúlala k tejto mojej večnej otázke:

Som introvert alebo extrovert?

A hoci som naozaj stotožnená s typológiou osobnosti pána Junga, už dlhý čas sa snažím zistiť, ktorým typom som. A nechápte ma zle, niekoľko rokov svojho života som strávila vypĺňaním validných psychologických testov, ale aj nie až tak validných testov na internete.

Výsledok? Zhruba 55% extrovert s najnintrovertnejšími vlastnosťami. A z toho som bola zmätnená. Ako je možné, že všetci v mojom okolí dostali aspoň semi-jasnú odpoveď? Ako  každom aspekte môjho života, aj v tomto som niekde na hranici.

Mám rada spoločnosť, ale moje sociálne skupiny pozostávajú pri najväčšom z piatich ľudí, inak je na mňa skupina priveľká a cítim sa väčšinou nekomfortne.

Rada sa socializujem, ale milujem svoje ticho a samotu.

Mám rada svojich piateľov, ale ľudia ma vedia vo všeobecnosti neskutočne rozčuľovať.

Neviem si predstaviť pracovať úplne izolovane, ale práca priamo s ľuďmi ma vie často ubíjať.

Nemám problém osloviť cudzích ľudí na ulici, ale v skupinách nových známych som väčšinou hanblivá a utiahnutá (hoci sa občas snažím tváriť, že to tak vôbec nie je modliac sa, že som presvedčivá).

A áno, viem, že to nie je o pomenovaní, ktoré na sebe človek nosí. Koho dokopy zaujíma, či mám na sebe "nálepku" introvert alebo extrovert?

Minimálne v mojom prípade tu ide o tú potrebu niekam sa zaradiť a mať pocit, že nie som jediná osoba s týmto chovaním, týmito postojmi a podobne. A tiež netvrdím, že sama seba chcem dať do pomyselnej krabičky, ktorej na sto percent vyhovujem, to ani v najmenšom. U mňa ide o potrebu sebapoznania a potrebu pochopenia od niekoho, kto zažíva niečo podobné, ako ja. Lebo aby som bola úprimná, nikdy som ešte netretla takto "introvertného extroverta". 

A viem, že mi to v konečnom dôsledku pravepodobne nijako nepomôže k tomuto zázračnému sebapoznaniu a že tento jeden aspekt mojej personality nespasí moju túžbu po pochopení tohto divného stvorenia, ktorým som.

Takže nateraz len pomyselne myknem plecami a budem dúfať, že niekedy stretnem niekoho, kto človeka osloví na ulici, aby mu oznámil, že má (napríklad) krásnu farbu vlasov, ale trochu vydesene sa na neho bude pozerať pri zoznamovaní.

Prajem vám krásny deň a skôr ako odídete, nezabudnite dopiť svoju kávu a dať mi vedieť, aký typ personality máte vy.

Cinnamon

Komentáre

  1. Jaj, já bych nechtěla být jenom introvert nebo jenom extrovert, podle mě je zdravé mít občas společenskou náladu, být mezi lidmi a podobně a občas je fajn prostě zůstat doma třeba s knihou a užívat si samoty. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono, máš v konečnom dôsledku pravdu, len je to občas zvláštne - som totiž obklopená ľuďmi, ktorí sú jedno alebo druhé :D

      Odstrániť
  2. Ja som si uz davno zistila ze som extrovertny introvert a v podstate som si zvykla. V jeden deň potrebujem ticho a na druhy deň musim ist na zabavu. Dolezite je neist proti sebe a robit to co citis. My zeny sme take, kazdy den ine. A nasilu vyhladavat spolocnost ked to nejde nedopadne dobre. Netrap sa ze nezapadas do nejakych kolaji. Zaujimavejsie je byt ina ako dav 😊😉

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Väčšina osobnostných čŕt je na kontinuu (pre predstavu si nájdi tzv. Gaussovu krivku), čiže nemáš len 2 extrémy (intro/extro), ale môžeš to mať kdesi na polceste, presne tak ako to Tebe vyšlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím - a áno Gaussova krivka to jednoznačne potvrdzuje :)

      Odstrániť
  4. ja som viac ako najjasnejší introvert :D myslím, že keby som si robila test výsledok? 100% introvert , zaujímavý príspevok :)
    leekralovaa <--- stále prebieha súťaž :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já kolikrát taky nevím ,co jsem... Mám to prostě podle nálady :D Někdy se ve velké společnosti cítím skvěle, jsem komunikativní, kamarádská a tak.. Ale někdy není nálada, tak mlčím, poslouchám, občas se zapojím.. Sama nevím...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Páči sa mi, ako to berieš a (aspoň z pocitu) že to nijako príliš neriešiš :)

      Odstrániť
  6. Mám to dost podobně a věřím, že to tak má hodně lidí :) myslím, že nálepkování je k ničemu, stejně tak není nikdo 100% sangvinik nebo flegmatik apod. :) já jsem spíše introvert, ale taky mám potřebu si s někým pokecat a když se v té společnosti cítím dobře, nemám problém mluvit s lidmi :) možná je trochu problém v tom, že kdy někdo o sobě řekne, že je introvert, lidi si myslí, že je asociál, žije sám a kočkama, nikam nechodí a tak :D ale jde o to čerpání energie - rozhodně ji čerpám zevnitř, ne zvenku, proto jsou pro mně ti úplní extroverti nepochopitelní, stejně jako já nejsem pochopitelná pro ně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To máš pravdu :) nálepkovanie je hlúposť a priradzovanie špecifických vlastností k daným "nálepkám", ktoré sa nesmie meniť je ešte väčšia hlúposť. A hoci nie som najväčší introvert z introvertov, žiť sama s mačkami nie je úplne najhorší prospekt (alebo s králičkami, v mojom prípade)

      Odstrániť
  7. Popravdě, já si přijdu spíše jako introvert. Převážně ráda trávím čas sama a někdy mě jen dokáže rozčilovat, že bych měla trávit společnost s lidmi. Když to vezmu, někdy mi bohatě stačí se setkat jen s lidmi ve škole a už se těším zas, až budu sama. Což ale jednou za čas s nimi ráda strávím čas.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa je dobré, že vieš, ako ti je najlepšie a prispôsobuješ sa tomu :)

      Odstrániť
  8. Já jsem asi spíš introvert, ale občas se snažím maskovat za extroverta ;-), byť nevím, jak moc úspěšně.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Typ per(v?)sonality mám mixovaný, ale v úplne iných aspektoch. Snažím sa byť sociálne k dispozícií, napríklad pre kolegov, na soc.sieťach, x-krát za deň na emaile a podobne. Tiež mi nerobí problém ísť niekde von, dokonca so sebaistotou už nezvyknem mať problémy. Len si nerád púšťam neznámych ľudí do súkromia, keďže nie som natoľko optimistický, že by som veril v ich pochopenie mojich divných záujmov. Je to problematické, lebo keď míňaš na takú oblasť veľa času, potom o to menej máš čo zdieľať s ostatnými a to pridáva na samote. Čiže sociálnosť a priepustnosť do vnútra zmýšľania, sú dosť iné kategórie.
    Vo veľkých skupinách sa tiež necítim úplne dobre. A naposledy som sa cítil dosť divne na prednáške, kde bola istá holka, čo sa chovala ako klasická sociometrická hviezda, čo na seba upútavala pozornosť. Samozrejme, že som sa tam cítil zle a odišiel hneď po skončení prednášky.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia