Coffee with Cinnamon: Som zaneprázdnená ... a predsa produktívnejšia



Pred pár dňami som doslova znovuobjavila zaujímavý fakt o sebe.

Som oveľa produktívnejšia (skoro) v každom aspekte svojho života, keď som zaneprádznená!

A toto sa demonštrovalo počas rokov znovu a znovu a ja som tomu venovala pozornosť, alebo to prehliadala podľa aktuálneho rozpoloženia, v ktorom som sa nachádzala.

Ale faktom ostáva, že som osoba, ktorá má rada, keď má v kalendári kopu vecí rozvrhnutých na niekoľko týždňov dopredu. Samozrejme, neplatí to na sto percent, milujem svoje lenivé dni, kedy obrazne povedané "nepreložím ani slamku". Ale vo všeobecnosti urobím najviac vecí, keď prakticky neviem, kde mi hlava stojí. A to sú primárne veci, ktoré nemajú veľa spoločné s danou aktivitou, ktorú mám na daný deň naplánovanú. Povedzme, že v jeden deň potrebujem ísť niekam von na nákup a potom povedzme navariť. To si zapíšem do zoznamu povinností na daný deň. Ale organicky sa k tomu pribalí kopa ďalších malých vecí, ohľadom ktorých by som inokedy prokrastinovala niekoľko dní.

To je ďalšia vec, ktorú chcem ešte rozobrať viac do detailov (pravdepodobne v samostatnom článku, lebo tento by bol až nepotrebne dlhý a mätúci, keby som si neutriedila myšlienky poriadne). Ja som absolútna kráľovná prokrastinácie. A to ju naozaj neznášam a naozaj, naozaj ju nechcem "praktizovať".

Keď však ostáva môj kalendár plný, hoci aj minoritných eventov ktoré  robím povedzme na dennej alebo týždennej báze, ostávam oveľa motivovanejšia a som oveľa schopnejšia robiť veci, ktorým by som sa inak vyhýbala.

Popravde som na "celú túto vedu" prišla pomerne malá, bola som na základnej škole. Do nejakého siedmeho ročníka som nechápala spolužiakov, ktorí mali po škole program prakticky každý deň. Nerozumela som, kedy majú čas na hocičo iné - primárne na ničnerobenie, ktoré bolo istým spôsobom v tom čase mojim najväčším hobby. A potom prišlo obdobie, kedy som začala chodievať na tréningy trikrát týždenne a na hudobnú minimálne dvakrát. Zrazu som bola taká zaneprázdnená, ako tí spolužiaci, keď nie viac. A nikdy v živote do toho momentu som nebola produktívnejšia! Moje známky boli lepšie, celkovo moje výsledky vzrástli neuveriteľne a ja som sa celkovo cítila lepšie ohľadom samej seba.

A od vtedy tento "pattern" (ako to povedať po slovensky, aby to dávalo rovnaký zmysel?) pokračoval až dodnes. A aj keď mám obdobia, kedy mi to vôbec nejde a váľam sa na gauči premýšľajúc o tom, ako sa mi ráno ani nebude chcieť vstať a opustiť dom. Napriek tomu sa snažím na tom pracovať. (Rada verím, že v poslednej dobe úspešne)

Ako ste na tom vy? Kedy ste produktívnejší? (Naozaj to chcem vedieť, lebo niekedy sa cítim, akoby som všetko robila naopak a akoby som bola jediná na svete s veľmi divným zmýšľaním)

Prajem vám krásny deň a skôr ako odídete, nezabudnite dopiť svoju kávu.

Cinnamon

Komentáre

  1. Taky jsem více produktivnější, když mm "nabuchaný" kalendář:) Musím pořád něco dělat, nesnáším nudu :D Sice si taky někdy chci odpočinout a prostě vypnout, ale jinak pořád něco :D Jen se kvůli toho někdy moc stresuji:/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som už davno prisla na to, ze pod stresom zo mna vychadzalo mnozstvo produktivnych veci. Ci uz v praci alebo doma. A naopak ked mam den do coho niet pichnut tak aj mozog lenivie. Asi ked sme nastartovani aj mozog sa rychlejsie prekrvi...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa je to podobne - hoci asi neznášam stres ako taký tak dobre, ako Ty, ale aj tak...

      Odstrániť
  3. Já bych řekla, že jsem mnohem produktivnější, když to mám pěkně vše naplánované. A tedy, kdybych něco nestíhala, tak věřím, že bych pak z toho byla ve stresu, a že by mi to moc dobře nešlo. Lepší je to s předstihem, aby se to pak vše nenakupilo. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taky střídám období, kdy jsem strašně produktivní nebo mininálně mám potřebu něco pořád dělat pro vlastní uspokojení a jindy se mi zase do ničeho nechce. Ale teď jsem především strašně unavená, což je na nic... Ráda bych něco dělala, ale celkové vyčerpání mi to moc nedovoluje a já jsem na sebe naštvaná... :p

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. každý má občas také obdobie, nehnevaj sa na seba za to, ono to určite zase prejde :)

      Odstrániť
  5. Ako mám dopiť kávu, keď mi na začiatku nepovieš, aby som si ju uvaril? :oD No kedy som produktívnejší, žiaľ, neviem povedať. Ja som skôr mával workoholické sklony (však je o tom článok), ktoré sa potom presmerovávali od fanatickej poriadkumilovnosti ku práci na sebe, a zjemňovali aby som nebol príliš v strese. Čiže si nespomínam, že by som niekedy mal problém s prokrastináciou. Do istej miery som "naštartovaný" stále, aspoň na 40%. Ja tam vidím iný problém, ktorý sa netýka témy. Je to zlozvyk venovať sa stále podobnému. A teda niekedy by som mal skúšať aj neobvyklé veci pre seba - ako napr. kresliť, venovať sa novým ľuďom a pod., nie zaostať vo vybraných poliach pôsobnosti navždy (spracovávanie kníh, meditácie atď.). Som si toho vedomý, ale málokedy vybočím z vychodených koľají.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslela som, že Ti to nemusím zakaždým pripomínať :D je fajn, že nebojuješ s prokrastinovaním...každopádne stav, kedy som prakticky v cykle opakovaní tých istých vecí dookola poznám vcelku dobre a nie je to najlepšie, ale často sa s tým niečo robí len veľmmi tažko..

      Odstrániť
  6. Tento fakt som si tiež na sebe všimla a preto sa ho snažím držať. :) Navyše keď som produktívna, mám oveľa lepšiu náladu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je absolútna pravda, aj ja sa cítim aj psychicky oveľa lepšie, keď mám vyplnený program :)

      Odstrániť
  7. Jooo mám to stejně, když toho mám hodně makám na plno, kdežto když málo, furt si říkám "mám volno". :-D Teď toho zrovna hodně je, je to radost no...:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Taky tohle naprosto chápu, protože to mám podobně. Ráda si všechno zapisuji dopředu, ať mám klid a mám dobrý pocit, že na nic nezapomenu a mám čas se na určité věci i připravit. Když hodím dost jednoduchý příklad, tak pokud dneska mám naplánovaných pět věcí, tak vím, že je udělám a k tomu stihnu třeba i něco navíc. Pokud nemám nic naplánovaného a vím, že půlku dne si můžu vesele sedět doma na zadku a je uklizeno, navařeno, nakoupeno, tak na tom zadku vážně sedět budu :D I takové dny jsou potřeba :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite, človek potrebuje aj svoje "leňošenie", len toho nesmie byť priveľa :)

      Odstrániť
  9. Musím říct, že to mám dost podobně jako ty, když mám dny zaplněné školními událostmi, brigádou nebo akcemi (prostě něčím, kvůli čemu se musím trochu vyhecovat), tak jsem nabitá energií a doopravdy funguju, kor když jsem pod tlakem. Ale jakmile nemám co na práci, tak se ze mě stává lenochod lomeno zombie a jsem naprosto k ničemu a ještě se cítím děsně unavená. Takže si myslím, že mi bude vyhovovat akční život (ale samo sebou proložený nějakým tím "lazy days" - to je potřeba. Super článek¨.)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) a samozrejme, človek si musí oddýchnuť, ale nie je nad dobrý pocit, keď sa cítim produktívne

      Odstrániť
  10. Určitě máš pravdu, že když mám na krku víc činností a věcí k vyřízení, jsem daleko produktivnější. Je to tak. Když mám plný diář, dokážu být mnohem houževnatější a hned ráno vstávám s pocitem, že mám nějaký cíl. Nejhorší jsou dny, kdy nemám nic na práci a nejsem schopná jít ani do obchodu a místo vaření raději objednám pizzu.... je to děs. Jdu si zapsat všechno, co je potřeba tento týden udělat, co je psáno, to je dáno. Tohle je fakt dobrý článek :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne :) a jednznačne najlepšie sa funguje aj mne, keď si fyzicky napíšem, čo potrebujem stihnúť

      Odstrániť
  11. Čím víc toho mám naplánováno atd. tím víc toho chci dělat a když pak nic nemám, tak se strašně nudím. Jeden den odpočinku, ale další už potřebuji zase něco dělat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Áno, to má pravdu. Já na to přicházím tak poslední rok, že čím víc jsem busy, tím víc toho dokážu udělat. Proto je u mě nejhorší, když si ráno dlouho přispávám, pak nejsem skoro už ani schopná se dokopat k tomu, být produktivní. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Poznám to a ešte k tomu sa potom zvyknem cítiť zle, že prečo som v ten deň dokopy nič nespravila :D

      Odstrániť
  13. Mám to podobně, asi mě prostě víc motivuje, když mám ten diář plný :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: Hello Autumn!

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom