Book Club: Mojich 5 MUST READ kníh na tento rok!



Všetci, ktorí ma poznajú vedia, že nerealistické očakávania a nároky na samú seba sú moja osobná špecialita. Čo sa týka mojich čitateľských úspechov, rada sa priam zahŕňam nerealistickými cieľmi - pre mňa - viem, že kopa ľudí, čo má tuto v okolí blogy by pokladala moje nerealistické očakávania za menšiu mesačnú výzvu (nekončiaci aplaus).

A tak som sa rozhodla, že namiesto toho, aby som si stanovila počet kníh, ktoré musím prečítať počas tohto roka, stanovím si top 5, ktoré musím prečítať a ten zvyšok okolo toho nebudem rátať, aby som samu seba príliš nesúdila. Filozofia za tým je, že ak prečítam týchto 5, môže mi byť jedno, či som prečítala ďalších 50 alebo 15, budem spokojná.

Je to dobrý nápad? Ja neviem, ale aspoň sa o to môžem pokúsiť.

Takže, toto je mojich 5 kníh, ktoré MUSÍM prečítať počas tohto roka:

1. Neil Gaiman - Norse Mythology
Túto mám pyšne doma v angličtine a už som sa do nej aj pustila. Názov hovorí sám za seba, ide o mýty plné príbehov o Odinovi, Thorovi, Lokim a ostatných severských bohoch (a nie len tých). Severská mytológia ma už veľmi dávno zaujímala a keď som videla túto knihu, vedela som, že ju jednoducho musím mať a zatiaľ som viac, ako len nadšená.



2. Necronomicon: The best weird tales of H.P. Lovecraft
Už neuveriteľne dlho sa chystám kúpiť si túto knihu a úplne sa ponoriť do Lovecraftovho sveta bizarností, ktoré tas veľmi zbožňujem! Nanešťastie, vždy, keď som už išla urobiť tento veľkolepý nákup (toto potrebujem mať fyzicky doma, Kindle nestačí!), niečo mi do toho skočilo a potom som knihu buďto nezohnala, alebo jedine za astronomickú cenu. Ale verím si, že v najbližšej dobe to konečne príde a Cthulhu mi ju zošle!


3. Heather Morris - Tetovač z Auschwitzu
Ako sme už asi zistili, knihy s tematikou II. svetovej vojny ma veľmi zaujímajú - zvlášť, keď je to skutočný príbeh - a hoci je to väčšinou ťažké a smutné čítanie, pokladám ho a veľmi dôležité a edukačné. Podľa mňa je viac ako len dôležité poznať tie najtemnejšie zákutia našej minulosti, aby sme sa z nich mohli poučiť a neopakovať svoje chyby.


4. Gerald L. Posner a John Ware - Mengele - Úplný životný príbeh
Veľmi podobné ako s knihou pred tým. Ale pridajme k tomu, že Mengele je historická (nazvyme ho) "osobnosť", ktorá ma priam fascinuje. A nie z pozitívnych dôvodov, len aby nám bolo jasné. Ale videla som o ňom nejaké dokumenty a rada by som si prečítala aj knihu. A zase raz nie kvôli príbehu alebo estetike celej veci, ale kvôli ponaučeniu a kvôli pochopeniu. A síce sa pokladám za človeka so silným žalúdkom, budem sama sebe držať pri tomto palce...


5. Lev Nikolajevič Tolstoj - Anna Karenina
A na záver, som trochu zahanbená, že som sa k tejto knihe ešte nedostala, hoci som to plánovala už naozaj veľmi dlho. Anna Karenina je jedna z tých kníh, ktoré mám na zozname kníh na prečítanie už roky a teraz som sa rozhodla, že sa k tomu konečne dokopem a prestanem prokrastinovať!



A to je môj miniatúrny zoznam kníh, ktoré musím prečítať tento rok, inak spadne svet!
Som to len ja, čo si robí minizoznamy, aby som sa potom nemusela cítiť zle? Máte vy nejaký zoznam kníh, na ktorý sa chystáte? Dajte mi vedieť, naozaj ma to zaujíma.

Prajem vám krásny deň a nezabudnite si dať záložku do knihy!

Cinnamon

Komentáre

  1. Taky mě moc zajímá tématika druhé světové války, ale musím říct, že Tatér byl ve výseldku poměrně zklamáním...:-( Je to spíš romantika a na to, že se odehrává v Osvětimi tam ta Osvětim hraje naprosto minimální, skoro až neuvěřitelnou roli...:-/
    Anna Karenina je úžasná! <3
    Já si letos chci přečíst třetí díl Písně ledu a ohně a třeba Zrcadlo, zrcadlo. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, ja si obvykle urobím zoznam cca 50 kníh začiatkom januára a potom len s radosťou vyškrtávam. Nikdy ale neprečítam všetko. Minulý rok som napríklad dala 37 (ale vzhľadom na to, že som mala skúšku to bol úspech). H.P.Lovecraft patrí medzi mojich dlhodobých obľúbencov a konkrétne Necronomicon som ešte nečítala. A od Gaimana zatiaľ len Sandman komiksovú sériu. Môžem odporúčať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za tip :) a ja som mala podobný zvyk urobiť si zoznam, ale nikdy som nedošla nakoniec a potom som bola zo seba sklamaná ... takto sklamaná určite nebudem :D

      Odstrániť
  3. Na tu první jmenovanou knížku si taky dělám už delší dobu zálusk. Třetí a čtvrtá jsou nepochybně strašně zajímavé ale já bych se bála, že na mě budou asi moc depresivní. Přeji si jen, aby člověk na to čtení měl víc času... :D

    Life by Angellyca

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ta norská mytologie mě celkem zaujala, asi si ji přidám na seznam:) Jinak Annu Kareninu si schovávám na prázdniny:D)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nečítala som ani jednu z tvojho zoznamu ale musim povedat že v Mengeleho životopise som si trochu polistovala a stačilo. Ja toto fakt nemôzem som príliš citlivá. Ale musim priznat že Lovecraft ma trochu laka je to taky kontroverzny autor nechcem vedieť na akom matroši fičal no jeho tvorba je fakticky zaujímavá. Neil je super ale prave Seversku mytologiu som preskocila. Neviem prečo... nelaka ma. Ja mam tiež zoznam knih no stale mi do ruky skoci niečo ine a onedlho budem mat v čítaní pauzu 😊. Musim sa docitat do zásoby 😁😁

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľa šťastia prajem :D Ja už po Krutom Kontinente od Keitha Lowea zvládnem asi všetko, čo sa II. svetovej vojny týka, môj žalúdok už ten šok rozchodil ...

      Odstrániť
  6. To máš opravdu pěkně vymyšlené. Já teda plánuji se fakt konečně dostat k Havraním kruhům, a doufám, že co nejdříve. Přece jen severní mytologie mě zajímá. A říkám si, že by bylo fajn se opět k ní navrátit. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Až na Annu Kareninu bych si tyto knížky taky chtěla přečíst, hlavně Severskou mytologii! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zajímavý výběr :) Válečné knihy moc nemusím, ale četla jsem Annu Kareninu a velmi mě láká Norská mytologie :) Tak ať se ti letos podaří přečíst vše, co si přeješ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Pekný zoznam knižiek. Na tetovača sa chystám aj ja. Spolu so Zlodejkou kníh, vďaka zhliadnutiu filmu, ktorý ma rozplakal. Plus pridávam Knihu bez názvu od Anonyma. :-D Odkedy ma zaujala v jednom kníhkupectve, už mi nedá pokoja. :-D Inak si myslím, že stanoviť si zopár kníh, ktoré človek chce až musí prečítať, na miesto ničnehovoriacych čísel je dobrý nápad. Možno ho vyskúšam, až prečítam knihy, ktoré už mám. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daj mi určite vedieť, ak to vyskúšaš, ako to pre Teba dopadlo, zaujímalo by ma to :)

      Odstrániť
  10. Knihy s tématikou 2. světové války mám také ráda. Loni mě nejvíce dostalo Vyhnání Gerty Schnirch, teď mám na čtení nachystanou Sofiinu volbu.

    U ruských spisovatelů mám velké mezery, Anna Karenina je i na mém seznamu, ale zatím jsem se neodhodlala do ní pustit.

    Pro mě je letošním "úkolem" dočíst Exupéryho Citadelu, mám ji rozečtenou už několik let, ale jak jde o silně filozofické dílo, kde se navíc ústřední myšlenky opakují stále dokola, tak nikdy nezvládnu přečíst více než pár stránek.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moje cíle na čtení, jsou přečíst knížky, co jsem si koupila, aby mi chudáci jenom neležely doma :D Momentálně mě čekají 3 knížky, tak snad to do konce roku stihnu :D Já buď nečtu vůbec a nebo zase pořád :D

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som na tom veľmi podobne v posledných mesiacoch! Ale prajem veľa šťastia, určite to zvládneš! :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia