Coffee with Cinnamon: Som zmätená zo sociálnych médií




Viem, je to prekvapivé, ale predsa stále žijem. Zlomené kosti sa hoja a ja nadobúdam zase schopnosť písať ako človek a produkcia niekoľkých viet mi prestáva zaberať minimálne pol hodinu.

A tak si hovorím, že je možno čas vrátiť sa k písaniu článkov, ktoré možno niekoho na tomto svete budú zaujímať.

Ako sme sa tu už niekoľkokrát zhodli, som veľmi zvláštny tvor, ktorý nerozumie väčšine novodobých sociálnych interakcií. Akosi som zvyknutá komunikovať s ľuďmi osobne. Som schopná im odpisovať na správy (to je novinka, verte mi, nie som v tom stále veľmi dobrá), ale niekde tam to končí.

Ale prednedávnom sa ku mne otočila jedna moja známa s priam prekvapeným výrazom a otázkou:
"Počkaj, ty nemáš Instagram?!" A keďže som ho naozaj nemala, zamyslela som sa nad tým, prečo je to také dôležité. Nechápte ma zle, marketing ( a obdobné veci ) na sociálnych platformách je podľa mňa veľmi často úžasná vec, ktorá sa dá výborne využívať pre mnohých ľudí, sama som sa mu chvíľku venovala.

Ale vo všeobecnosti veciam ako Instagram a Twitter veľmi nerozumiem. Mám pocit, že som v dnešnej dobe jedna z mála ľudí, ktorí majú zhruba (môj odhad môže byť aj úplne mimo) pod 35 rokov a sú naozaj zmätení zo sociálnych médií. A už dlhšie sa to snažím pochopiť, alebo nejako sa adaptovať, ale jednoducho mi to nejde. Založila som si Twitter asi pred mesiacom - dôvod je jednoduchý, chcela som retweetovať tweety Elona Muska, čo hovorí o mojej inabilite zapájať sa do nazvime to normálnej internetovej komunkácie - a bola som ešte zmätenejšia ako pred tým. Úprimne, ak niekto chce písať o .... prakticky hocičom na internet hoci aj každých 10 minút, mne je to v konečnom dôsledku jedno. Ak ich to baví, nech sa páči. Ale ja tomu naozaj nerozumiem. Majú na to ľudia čas? Vedia, čo je vhodné povedať a čo nie? (Myslím, že veľké množstvo nie, ale to je úvaha na inokedy) Nedesí ich dopad, ktorý môžu na nich mať nejaké "nevhodné" slová?

A podobne je to s Instagramom, - ktorý ponovom vlastním, hoci zatiaľ len na to, aby som si mohla pozerať fotky králikov a tetovaní iných ľudí - mätie ma prístup mnohých ľudí. A zase, ak niekto chce pridávať svoje fotky a zdieľať s kopou ľudí informácie o sebe a svojom okolí, nech sa páči,  nikomu nebránim. Ale neviem, či je chyba vo mne, ale ja naozaj veľmi neverím ľuďom, ktorých nepoznám. Často tu boli ľudia, ktorí chceli zničiť iným kariéru, vzťahy a celkovú kvalitu života prostredníctvom obdobných sociálnych médií a to je niečo, čo ma naozaj desí. Nehovoriac o nevhodnom obsahu účtov maloletých detí, ktoré naozaj nemôžu do budúcna priniesť veľa dobrého im, alebo ich zákonným zástupcom.

Naozaj neviem, čo si mám niekedy myslieť. Som ja len stará osoba, ktorá nerozumie tomu, čo sa dnes deje? Alebo sa tomu len málo venujem a jednoducho ma desí niečo neznáme. A možno si časom zvyknem na tento spôsob existencie na internete.

A viem, že si tak trochu odporujem. Mať blog je do veľkej miery súčasťou tohto "fenoménu". Preto som sama so sebou veľmi dlho debatovala, či si ho chcem založiť a koľko zo svojho života chcem zdieľať. Síce je najpravdepodobnejšie, že nikoho nebudem ja a ani moja existencia zaujímať, ale vždy je tam predsa to malé "Čo ak?".

Dajte mi, prosím, vedieť, čo si o tom myslíte a aký máte z celej veci pocit. Aký je váš názor na sociálne médiá? Máte pre mňa nejaké rady ako sa v tom celom orientovať? Ak áno, prosím veľmi pekne, dajte mi vedieť.

Prajem vám krásny deň a skôr ako odídete, nezabudnite dopiť svoju kávu.

Cinnamon

Komentáre

  1. Jak se v sociálních sítích orientovat? Sledovat jen ty uživatele, jejichž příspěvky ti činí potěchu. A nechat žít ty ostatní - jako všude jinde, i zde si každé zboží svého kupce najde.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podle mě je to na každém. Zda je má, nemá, používá, nepoužívá. Jen by měl přemýšlet nad tím, co tam sdílí, protože to může mít dopad klidně někdy v budoucnu, ať už na něj nebo na kohokoliv jinýho. Nic by se však nemělo přehánět. Já instagram mám a baví mě ho používat, sice nemám takové publikum jaké bych ráda měla, ale je to tím, že svůj čas věnuju spíše do jiných věcí. Zároveň vím, jak velký žrout času to je, takže trochu i závidím těm, co ho nemají :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Absolútne súhlasím! Ja osobne sa snažím, aby mi to až tak veľa času neuberalo, ale aj tak sa občas podarí :D

      Odstrániť
  3. Ja som k novodobým sociálnym sieťam pristupoval tak, že som si ich nezakladal s argumentom "že je to teraz trend". Proste nemal som potrebu sledovať výstrelky más. A zmenilo sa to, keďže je to cesta, ako osloviť nových ľudí. Lenže zatiaľ mám dojem, akoby som bol odignorovaný nech prídem na akúkoľvek platformu. A pritom neoslovujem "small-talkom", no ajtak sa to míňa účinku. Takže Instagram a podobné veci vnímam veľmi silne ako zbytočnú doménu "attention whores", ktoré akurát ponižujú ostatných.
    Čo sa týka zvyšku, tak skôr nechápem proces, ako sa ľudia správajú v narábaní s kontaktmi - soc.siete v tom len zohrávajú rolu nástroja. To ako keď sa bežný človek dostane hocikde do nového kolektívu, tak okamžite si na Facebook pridá všetkých ľudí odtiaľ? Ako nemusí to byť úplne zlý krok, lebo je možné, že napr. so bývalými kolegami budem chodiť na pivo teraz, alebo o zopár rokov. Len je mi divné, že niekto takto rýchlo priraďuje dôveru hocikomu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ešte dodatok odo mňa: Mne vadí technická stránka veci. Keď už sa vytvárajú sociálne siete, nech sú buď formou webov, alebo aplikácie aj pre desktop, nie výhradne pre mobil. To ma vytáča. Som jeden z mála ľudí, čo používa len wifi pripojenie, nie mobilný internet a navyše nechcem byť ako zombie s mobilom ruke a pobabraným krkom. S tými "appkami" je človek prakticky vždy niekde prihlásený a ja to vidím ako priveľký priestor pre veľkého brata. :( Nejde len o siete, ku ktorým sa pristupuje prepojením s FB. Už len inštalácia chce prihlásenie na gmail... čo sa nikdy nedeje pri inštalácii niečoho pre počítač. A presne tak isto to podľa mňa malo fungovať aj na mobile - nainštaluj čo potrebuješ a potom si sprav účet len tam, kde je to nutné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Do celej konverzácie o mobilných aplikáciách sa nechcem púšťať pre istotu ... a čo sa toho týka, "attention whores" sú "attention whores", nech je prostredie akékoľvek. Myslím, že ak sa chcú ľudia prezentovať v nejakom svetle, môže a ja sa na to nemusím pozerať, ak sa mi to nepáči....len môj názor

      Odstrániť
  5. Já bych řekla, že si s některými rozumím. Popravdě, mám Instagram, přidávala jsme fotky, ale nějak mě to přestalo bavit. Takže asi si zapřemýšlím nad jeho smyslem. Což zatím nemá nějak velký a možná si jej plně upravím. Popravdě, za těch několik měsíců, co na něm nejsem aktivní, tak jej ani nenavštěvuju.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Taky jsem sociálním sítím moc nerozuměla. Ale trochu se to změnilo po založení Instagraumu. Na Facebook toho mnoho nepřidávám, nechci sdílet svoje soukromí, selfie všudemožně a podobné věci. Ale Instagram mě baví. Ráda fotím, knihy, krajinu, svého králíka :D Samozřejmě je třeba brát v úvahu, že to je jen nástin reality, sen. Můj život není jen o knihách a hezkých místech. Ale fotky mohu sdílet a jsem ráda, že některým lidem se líbí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznávam sa, na Tvoje fotky (hlavne toho králika, úprimne) si na Instagrame pozerám občas veľmi rada :D

      Odstrániť
  7. Já jsem Instagramu propadla :D Jak říkáě, je to skvělá věc jako marketingový nástroj, ale také platforma, kde se můžeš kreativně projevit. Já mám ráda fotografování a upravování fotek(ačkoliv nejsem žádný profesionál). Je to jako s blogem - tam vypouštím svoji psací kreativitu, na IG zase tu vizuální.

    Ale jiné sociální sítě mi nic moc neříkají.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uznávam, Instagram vie byť skutočným estetickým vyžitím človeka.

      Odstrániť
  8. Mě třeba Twitter vůbec neláká, nějak jsem mu nepřišla na chuť. Ale intagram moc ráda používám. Já tam hlavně hledám inspiraci na vaření a cvičení :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa nemôžem príliš pozerať na to varenie, chcem sa potom prejesť všetkým, čo vidím :D

      Odstrániť
  9. Kašli na to. Socky mají být zábavný a když tě to nebaví, tak to nevadí. Já mám sociální sítě ráda, ale nepřidávám jim větší důležitost, než doopravdy mají. Já si tam našla spoustu přátel do reálnýho života, to je třeba fakt super, ale jinak se tím nesmí člověk pohltit.

    VERČA ze Ztracena v Praze I Papír X elektronický inkoust? SOUBOJ ČTEČKY A KNIHY

    OdpovedaťOdstrániť
  10. V tomto ta chapem ja som z tych socialnych sieti total magor a v podstate mam FB iba preto aby som propagovala svoj blog a podebatovala s kamatatkami ktore sa odstahovali na iný koniec sveta. Ale ze by som postovala kazdy prd svojho zivota to urcite nie. Vidim ale ze tym mladym to nahradzuje aj realny zivot a namiesto realneho zivota travia cas na FB, IG a ja neviem kde ešte. Tesi ma ze ešte sa najdu aj taki mladí, ktorí vedia o čom je skutočný život.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že sociálne siete sú úžasná vec, ak ich ľudia vedia používať (ako si vravela, komunikácia a podobne), ale nikdy sa to nesmie prehnať :)

      Odstrániť
  11. Já jsem se zpočátku taky dost bránila instagramu, a i když jsem si tam účet založila, používala jsem ho málo, a moc mu nerozuměla. Když jsem si ale založila účet zaměřený na knihy a přidala si tam lidi, kteří sdílí podobné příspěvky, to už byla jiná... Teď jsem instagramu díky tomu docela propadla, baví mě fotit a recenzovat knížky a ráda se kochám knižními fotkami ostatních, krásnými knihovničkami atd. Najednou mi to prostě dělá radost. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je úplne úžasné, že si si k tomu našla takúto cestu! :)

      Odstrániť
  12. Som rada že nie som sama čo nemá tušenia pomaly čo je to Twitter :D Už som tam kedysi založila účet, ale akosi som nechapala čo tam mám robiť tak som tam odvtedy nebola :D Instagram mám ale rada, aj keď súkromnými fotkami tam prispievam len zriedkavo, lebo táto fáza - deliť sa s internetom o svoj život - ma držala chvíľočku keď som bola mladšia a objavila fb. Ale na instagrame rada sledujem ľudí, obľúbených hercov a nejaké svoje koníčky. Ale ani ten by som nenazvala že ho nejako ovládam, len nedávno mi kamarátka musela krok po kroku vysvetliť, ako sa vôbec pridáva príbeh do tých stories :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia