Coffee with Cinnamon: 12 vecí, na ktoré som prišla, odkedy som (povedzme) dospelá




Dnes som mala divný deň a preto som sa rozhodla spísať svoj vlastný krátky zoznam vecí, ktoré som sa naučila za tých pár rokov, odkedy som sa začala hrať na dospelú osobu.

Pokladám sa za zodpovedného "dospeláka"? Pomerne veľké percento času je moja odpoveď nie.

Som legálne zodpovedná za svoje rozhodnutia a svet odo mňa očakáva, že sa budem podľa toho chovať na 110%? Absolútne áno.

A to ma privádza k tomu, že aj keď sa nemôžem považovať za skúseného človeka v tejto veci zvanej dospevanie, mám zopár krátkych rokov skúseností.

Takže čo sú niektoré veci, ktoré som sa naučila? Tak napríklad:


1. Veci okolo domu/bytu sa neurobia samé.

Keď som, obrazne povedané, vyletela z hniezda, naozaj som si uvedomila, že mnohé veci sa neurobia samé. Nikdy by som pred tým neverila, že kúpeľňu treba umývať až tak často, koľko špinavého prádla vie stvoriť jedna osoba a že prach sa dostane aj tam, kde sa nedostane absolútne nič iné na svete.

2. Je skvelé dôverovať ľuďom, ale je dôležité mať sa na pozore.

Pre niektorých je ťažšie naučiť sa, že nie každý to s druhými myslí dobre, no naučiť sa to každý jednoducho musí (alebo by aspoň pre vlastné dobro mal). Je ťažké priznať si, že ľudia okolo nás nie sú vždy dobroprajní, aj keď sa na nás často usmievajú a tvária sa, že nám chcú len dobre.


3. Vždy (takmer) je treba byť milý k čašníkom, predavačom, telemarketingovým pracovníkom a podobne.

Áno, je nám všetkým jasné, že je dôležité byť slušný a milý k druhým, ale často na to zabúdame pri osobách v týchto profesiách. A samozrejme, ak nie je človek spokojný s ich prácou, je jedna vec ich o tom slušne a pokojne informovať. Ale správanie, aké som videla u niektorých ľudí je priam neuveriteľné. A ja sama som si neuvedomila, aké je to nepríjemné, kým som sa neocitla na nejaký čas v niektorej z týchto profesií. Od vtedy, hoci už v obdobnom smere nepracujem, si vždy dávam pozor na to, aby som nebola zbytočne nepríjemná a už vôbec nie drzá.


4. Pracovať s ľuďmi je ťažké.

Predošlý bod ma privádza k tomu, že aj napriek mojim mierne introvertným tendenciám som nikdy neočakávala, až aká vie byť práca s ľuďmi náročná. Naučila som sa mať obrovský rešpekt k ľuďom, ktorí ju odvádzajú a hlavne k tým, ktorí ju odvádzajú dobre.


5. Nasťahovať sa do spoločného bývania s partnerom je úžasné, ale aj trochu desivé.

Budú vám vyhovovať návyky toho druhého? Budete sa vedieť prispôsobiť a zvyknúť si? Bude sa druhá strana vedieť prispôsobiť a zvyknúť si na vás? Ak je celý tento proces úspešný, je to naozaj skvelý pocit, no môže sa stať, že nie vždy je to také, ako by si človek prial.


6. Ak má človek domáceho miláčika, ktorý je "navoľno", stáva sa jeho majetkom.

Je jedno, či je to pes, mačka, alebo ako v mojom prípade králik. Ak sa voľne pohybuje po vašom byte, už to nie je váš byt!


7. Nie je dôležité mať vždy pravdu.

Som človek, ktorý sa naozaj vie hádať do krvi. Ale niekde v celom tom procese dospievania a uvedomovania si podstaty medziľudských vzťahov som sa naozaj presvedčila o tom, že nie je dôležté mať vždy pravdu alebo posledné slovo. Komu záleží na tom, kto mal pravdu viac naklonenú k svojej strane? Ak sa problém vyriešil, to je to, na čom záleží.


8. Nikdy netreba podceňovať opaľovací krém!

K tomuto netreba nič dodať. Skoro každý z nás si to uvedomí zakaždým, keď jeho pokožka pripomína homára.


9. Nikdy netreba nikoho nechať, aby sa po človeku vozil.

Sama v tom nie som ešte veľmi dobrá, ale uvedomujem si, že je to veľmi dôležité. A hoci sa mi nie vždy darí, snažím sa na tom pracovať. Postaviť sa sám za seba a nenechať druhých ľudí, aby človeka zneužívali je niečo, s čím majú mnohí problémy (vrátane mňa), ale verím, že sa tam časom všetci dostaneme.


10. Niekedy nezáleží na tom, ako veľmi sa človek snaží, stále tu budú ľudia, pre ktorých to nebude dosť.

Hoci je to ťažké priznať, nemôžeme urobiť všetkých šťastnými a v realite by sme sa o to ani nemali snažiť. Čo pre niekoho nie je dosť a ohrnie nad tým nosom, pre niekoho iného môže znamenať hotový zázrak. Je len na nás, akými ľuďmi sa chceme obklopiť.


11. Nikomu neprospieva mať okolo seba toxických ľudí.

Znie to ako niečo, čo je  každému jasné. Ale sama som sa divila pri pohľade späť, koľko ľudí, ktorých som mala vo svojom živote, mi prinášalo viac nešťastia a stresu, než čohokoľvek iného. A hoci je to často naozaj ťažké, je lepšie dať v takýchto prípadoch na svoj inštinkt a chrániť najprv seba, svoje pocity a svoje zdravie.


12. Netreba na seba byť príliš prísny.

Ďalšia vec, v ktorej som sa ešte nestihla zdokonaliť. Ja sama od seba očakávam často nemožné a neuspokojím sa s ničím menším, než doslovným zázrakom. Ale viem, že to nie je dobre. Nikto z nás nie je dokonalý a všetci sa len snažme zvládať svoj život najlepšie, ako sme len schopní. Pri tom sa snažíme nezblázniť, neurobiť úplné hlúposti a zároveň byť dobrým a zodpovedným človekom. Nie je potrebné k tomu ešte pridávať vlastné často nerealistické očakávania.

A to by bolo všetko k môjmu malému zoznamu.  Na teraz.

Viem, že moje perspektívy sa budú rokmi meniť a to, čo mi príde neuveriteľne dôležité teraz, nemusí byť dôležité potom. A úprimne, rada sa na tento článok pozriem, keď budem staršia a uvidím, ako som sa zmenila. Dúfam, že k lepšiemu.

Dajte mi vedieť, či sa s niečim z tohto zoznamu stotožňujete. Čo by ste pridali?

Prajem vám krásny deň a skôr ako odídete, nezabudnite dopiť svoju kávu a prosím vás, ak je aj tam, kde ste tak teplo, nezabudnite na číslo 8.

Cinnamon

Komentáre

  1. Souhlasím s tebou, hlavně ohledně důvěryk druhým lidem, protože přece jen nikdy nevíš, co by se mohlo stát. Vlastně celkově, co píšeš ohledně bodů s lidmi, naprosto souhlasím. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, som rada, že sa ešte niekto s mojimi pocitmi stotožňuje :)

      Odstrániť
  2. To je hezký článek! Podtrhla bych trojku a dvanáctku. :)

    Vždycky jsem smutná, když vidím, kolik kolegů nezdraví recepční, uklízečku nebo floristku, co nám chodí do kanceláře zalévat květiny. Možná je to ta pražská anonymita, nevím, ale přijde mi to extrémně nezdvořilé. Když nepřijdu do práce já, firma to takřka nepozná, zato kdyby nepřišla uklízečka, poznáme to všichni velmi rychle...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Absolútne súhlasím! Keby už odhliadneme od toho, že tdraviť ľudí je základ slušnosti, je tu ešte skutočnosť, že často sú presne ľudia v týchto profesiách nesmierne dôležití a ľudia si ani neuvedomujú ako

      Odstrániť
  3. Eľľou, nuž, čo k tomuto... 4) Ja som rád, že nepracujem s ľuďmi, teda nie v profesii, kde by odo mňa niečo priamo chcel zákazník. Viem, že takéto zamestnania sú vysiľujúce, lebo ľudia sú ľudia. 9) Zaujímavé je, že v poslednej dobe mi chodili do života situácie, ktoré akoby skúšali, či sa zastanem samého seba. A vnímal som, že mi to ide lepšie ako v minulosti, no v jednom mieste -na pracovisku- som to ešte podcenil a tam by som mal pridať na asertivite. Body 9,10,11 beriem ako veľmi navzájom blízke. A 12-tku beriem momentálne asi tak, že ak pracujem na tom, čo je pre mňa dôležité, tak som spokojný. Trochu som sa zdegeneroval v niektorých cvikoch, ale možno som objavil niečo, čo bude hodnotnejšie a tak sa nebičujem. Btw, zrejme cez víkend nahodím nový článok, ale jeden z tých stredne dlhých, čo neviem, či Ťa zaujme.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že máš prácu, kde ti denne nevyvoláva zákazník, myslím, že to by ti neprospelo :D a jasné, prečítam :)

      Odstrániť
  4. Vidím, že vo svojej dospelosti naberáš skúsenosti poriadne rýchlo. :) Pekne si to zhrnula. Som rád, že tvoj zlomeninový hiatus je na konci. Vitaj späť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Je skvělé, že mohu říct, že jsem se mnoho věcí z tvého seznamu už také naučila. Cítím se fakt dospělá teď :D
    Bod číslo 3. - to si fakt užívám na Anglii. Lidé na ulici, v obchodech a podobně jsou na sebe vzájemně milí a funguje to opravdu dobře. Rozhodně mají všichni pak lepší náladu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím si, že všetko je lepšie, ak sú k sebe ľudia milí, nech je situácia (takmer) akákoľvek :)

      Odstrániť
  6. Súhlasím s celým článkom. :) Nasťahovať sa do spoločného bytu s mojim mužom bola naozaj desivá skúsenosť a mesiac sme zabili neustálymi hádkami o hlúpostiach a našich zlozvykoch. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokiaľ ste to nakoniec vyriešili, tak to určite stálo za to :)

      Odstrániť
  7. Ve většině bodů se nacházím :D Třeba s tím opalovákem, ale už jsem si ho konečně koupila, tak je to v suchu. S prací s lidma je také hodně důležité, kde člověk pracuje, ale také jsem si vyzkoušela podobné profese a snažím se být k těm lidem hodná. Ne vždy je to jejich vina a mohou to ovlivnit. Na bod 1 mě mamka doma tvrdě trénuje, tak toho se nebojím :D A bod 12 jsem celá já, perfekcionalista. Mám od sebe vysoké nároky a zatím jsem se to nenaučila krotit. Snad se mi to brzy povede :D Skvělý článek!

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  8. to sú skvelé body, aboslutne suhlasím skoro so všetkými :D a tá slušnosť, chýba veľa ludom, najviac ma hnevá keď niekto nevie ani pozdraviť predavačku napríklad.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na to sa nedá ani nič povedať. A rozumiem, že niekto má napríklad zlý deň, ale tá osoba, na ktorej si to vybíja za to nemôže a pokojne môže mať strašný deň aj ona ... ľudia, buďte slušní k druhým .... ale inak, ďakujem, som rada, že sa Ti body páčili :)

      Odstrániť
  9. Nuž, tak vitaj medzi dospelákmi. Nie je to také jednoduché, však? Odrazu je tu toľko povinností a zodpovednosti... Ja osobne sa cítim stále viac puberťák ako dospelák, ale sú veci, ktoré nepustia a my si uvedomíme, že nás už čas detstva pomaly opustil. A časom sa ti ten zoznam bude zväčšovať a zväčšovať, ešte nie je koniec.
    Ale keď ti môžem poradiť, nezabíjaj to dieťa v tvojom vnútri. Uchovaj si to krásne bábo v sebe, pretože život, ktorý sa neberie príliš vážne je oveľa jednoduchší a zábavnejší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokúsim sa byť z malej časti navždy dieťa, sľubujem :)

      Odstrániť
  10. Důležité věci, které si každý musí objevit sám. Taky jsem většinu těchto věcí objevila za poslední dva roky, co žiji na koleji a musím říct, že to byl docela střet s realitou. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono to príde pre každého v inom čase, ale väčšina ľudí sa toho dočká :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia