Book Club: E-booky vs. Klasické knihy




Nie je to Book Club článok v pravom zmysle, ale aj tak si myslím, že jej to zaujímavá téma a to hlavne n diskusiu.

Takže poďme diskutovať.

Ja osobne som mala pred niekoľkými rokmi veľmi vzhranenú odpoveď: Žiadne e-booky, jedine klasické knihy! Bola som presvedčená, že knihy majú väčšiu hodnotu, keď ich mám fyzicky na papieri vo väzbe. Skutočnosť, že knihy takto fungujú od nepamäti bola pre mňa akýmsi odôvodnením, prečo je to najlepší spôsob, ako uchovávať ich obsah.

A potom som jedného dňa dostala darom Kindle. Čo bolo v celku zvláštn pre človeka, ktorý sa z celým fenoménom e-kníh nestotožňoval. Dala som mu však šancu a dnes si už neviem predstaviť, že by som si takto nemohla užiť dobrú knihu.

Čo podmienilo zmenu môjho názoru? Napríklad skutočnosť, že aj napriek kúpe novej knihovničky mi zase dodchádza miesto,kde by som svoju knižnú zbierku uložila. Chcem, aby každá jedna z mojich kníh mala jej prináležiace miesto a aby sa neváľala kade-tade. Úložné miesto sa preto pre mňa stalo trochu problémom zvlásť, ako sa moja zbierka rozrastá o celé série, ktoré spolu ladia alebo o drahšie knihy.

Ďalším dôvodom je, aké drahé vedia knihy občas byť. Nechápte ma zle, som posledný človek, ktorý vie povedať nie hodnotnému kúsku, ale do veľkej miery som si všimla, že knihy, ktoré kedysi stáli zopár eur sa teraz pohybujú takmer v desiatkach. Nehovorím, že nárast cien je niečo nevídané, ani že knihy nemajú hodnotu, za ktorú sú predávané. Jendoducho podotýkam, že v mnohých chvíľach som vo svojom živote nekúpila knihu, ktorú som chcela hlavne preto, že bola jednoducho priveľmi drahá (a to nehovorím o 20 eurách).

Do tretice narážam na malý problém, že si niektoré knihy chcem prečítať viac, ako len v jednom jazyku. (a áno, vlastním ich niekoľko v dvoch jazykoch aj fyzicky, ale o tom pomlčíme)

Na mnohé z týchto mojich argumentov je veľmi jednoduchá odpoveď: knižnica. Ale ako človek, ktorý je katastrofický v dávaní pozor, kedy tam knihu vrátiť a ešte horší v čakaní, ak je náhodou kniha zapožičaná musím povedať, že mi knižnice veľmi nevyhovujú. Milovala som ich ako dieťa, ale od vtedy som sa nechala až príloš rozmaznať, čo sa týka dostupnosti mojej literatúry.

A preto je pre mňa môj Kindle plný e-bookov skvelou alternatívou. Okrem toho, že si nosím pri sebe hneď niekoľko kníh, mám veľmi rada aj to, ako dobre sa tie knihy čítajú (ak ste to nikdy neskúšali, odporúčam) aj po tme vďaka podsvieteniu. (znie to, akoby som robila reklamu, ale nie, je to len moja spokojnosť a snaha ukázať aj iným niečo, čo by im mohlo uľahčiť život)

Samozrejme, sú stále knihy, ktoré jednoducho chcem mať doma už len z princípu. Je ich ešte veľa, ktorými si plánujem doplniť zbierku na mojich (mierne sa prehýbajúcich) poličkách. Ale vo všeobecnosti mi výborne postačuje aj moja zbierka e-bookov, ktorá sa zatiaľ šťastne a spokojne rozrastá.

Čo si o tom myslíte vy? Preferujete klasické knihy alebo e-booky?

Prajem vám krásny deň a nezabudnite si dať záložku do knihy!

Cinnamon

Komentáre

  1. Ja som zatial neprisla na chut citackam ale na druhej strane si ju viem predstavit na dovolenke pretože pol kufra tvoria knihy a na oblecenie neostava priestor. Taktiez suhlasim ze sa skladovat knihy nedaju do nekonecna. Su tituly ktoré si chcem ponechat ale potom mam aj také ktoré precitam a posuniem dalej. Ci uz predam, darujem alebo venujem do súťaže. Aspon sa dostane dalej a precitaju si ju aj iny ludia.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já též původně byla za knihy, ale poté, co jsem začala dojíždět na delší dálky, tak jsem se přesunula na čtečku. A nemohu si ji vynachválit. Přece jen tahat s sebou několika set stránkovou knihu nebo čtečku je dost velký rozdíl. :D Hlavně je výhoda, že když dočtu knihu, tak mám hned velký výběr mezi dalšími knihami.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jsem velký fanoušek papírových knih, ačkoliv uznávám, že e-booky mají mnoho výhod, už jenom z hlediska šetrnosti k prostředí a občas se fakt hodí... Jenže prostě papírové knihy jsou prostě to pravé :p

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zatím mám zkušenost jen s knihami. Čtečky mají určitě spousty výhod, ale zatím nejsem líná tahat s sebou klasiku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nedám dopustit na klasické knihy, a právě ty si i kupuji. Nedostatek místa na knihy jsem vyřešila nákupem další knihovny. :D Kindle je ale úžasný na cesty a taky na stahování volně přístupných děl (hlavně klasické literatury). Čtečku jsem stejně jako ty dostala, netoužila jsem po ní, ale teď jsem za ni při mém věčném cestování ráda.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Haha, teraz tu tvorím menšinu- ako mužskú, tak ako niekoho kto si kúpil čítačku z vlastnej iniciatívy. Pre mňa sú dôležité informácie z knihy, veď 90% čítacieho času si dávam odbornú literatúru, a teda niečo ako atmosféra či vôňa knihy nezohrávala v tomto rolu. Ja som začal mať problémy so skladovaním fyzických kníh už dávnejšie, keď som nahromadil knihy z antikvariátov. A teda preferujem e-knihy vždy keď sa dá, sú navyše lacnejšie (niekedy aj zdarma, LOL). Samozrejme, ak mám nejaké knihy zo série fyzicky, tak 1-2 zvyšné by som už tiež dokúpil fyzicky.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Taky nedám dopustit na klasické knihy :) Přijde mi, že se do nich více vžiju, líbí se mi mít je v ruce, otáčet stránky :) Ale musím řešit (neřešitelný) problém s přecpanou knihovnou, která praská ve švech :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tiez som bola ako ty - myslela som si, ze v zivote nebudem citat knihy elektronicky. fyzicke knihy som pocas puberty dostavala na kazde narodeniny a Vianoce. az som si pred asi piatimi rokmi povedala, ze staci, nechcem uz viac fyzickych knih, lebo na ne v mojej izbe akurat tak sada prach a zrejme nikdy uz ziadnu z nich nikdy viac neotvorim. vacsinu som predala, niektore som darovala dalej, ostatok som zaniesla do kniznice. prestala som si kupovat knihy vo fyzickej podobe (az na par vynimiek, ktore som po precitani nasledne niekomu darovala) a zacala som viac chodit do kniznice. dost dlho mi to stacilo, ale potom som zacala chciet citat aj knihy, ktore v kniznici nemali. kedze som vsak nechcela zase mat plnu policu knih, rozhodla som sa, ze proste tie knihy, co nemaju v kniznici, citat nebudem. ale v jednom bode som si povedala, ze ak je kniha dostupna v elektronickej podobe, tak si ju kupim. par elektronickych knih som citala na notebooku a mobile, ale zacala som premyslat nad kupou citacky elektronickych knih. po dvoch rokoch rozmyslania som si ju asi pred mesiacom konecne zaobstarala. sice mi zatial lezi v krabici s elektronikou, lebo na citanie knih akosi v poslednom case nemam naladu, ale aj tak som rada, ze ju mam. no elektronicke knihy urcite nepreferujem pred tymi klasickymi a dufam, ze ani nikdy nebudem.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja si knihy občas kúpim ale teraz si naozaj kupujem len tie o móde, strihoch, látkach a tak. Ale zvyšok si len požičiavam z knižnice

    FUR COAT AND LEATHER TROUSERS

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Já miluju knihy i eknihy. Obojí má prostě něco do sebe. A nedovedu říct, co je prostě lepší. Podle mě totiž neexistuje vítěz. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Oboji ma sva pro a proti, a kazdy si zvoli to, co mu vic sedne:)

    Melissa Hartford
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia