Book Club: Slovanské knihy?


Názov článku takmer až mylne napovedá, že toto celé bude inteligentný informatívny kus textu, ktorý je podložený kvalitnými zdrojmi a dlhým štúdiom.

Chyba, Cinnamon iba naozaj nevedela, ako pomenovať článok týkajúci sa kníh. Takže ak hľadáte spoľahlivé informácie, je mi ľúto, ale toto je len ďalší výkec malého, mierne zmäteného knihomola.

Často som spomínala, že som mala problém s malou čitateľskou krízou. Môžem ale konkluzívne  povedať, že od začiatku tohto nie úplne dobrovoľného pobytu doma sa táto kríza výrazne zlepšila. Narazila som však na jednu malú zvláštnosť.

Totiž, ja mám vo zvyku čítať knihy v angličtine, nakoľko je to originálny jazyk väčšiny kníh, ktoré mám v knihovničke. Keď som však pred niekoľkými dňami čítala 4. časť Harryho Pottera (znovu, nebite ma, toto nie je prvýkrát, čo to čítam), pristihla som sa pri tom, že mám neskutočnú chuť prečítať si niečo po slovensky. A to sa mi nestalo už roky.

Keďže som nechcela porušiť svoje malé nepísané pravidlo (čítanie kníh v origináli, alebo v jazyku čo najbližšie originálu), tak som sa zhodla sama so sebou, že najmúdrejšie bude asi siahnuť po kúsku literatúry, ktorý by bol napísaný pôvodne v slovanskom jazyku.

A tak som prešla plynule po dočítaní Harryho Pottera k Dostojevského Zločinu a trestu.

A musím povedať, že to je do určitej miery zvláštny zážitok. Poslednýkrát som čítala knihu po slovensky pred niekoľkými rokmi a to bolo Mengeleho dievča. Neviem, či sa to číta ľahšie, keďže som si na čítanie v angličtine naozaj zvykla a veci nepridáva ani to, že mnohé výrazy v knihe sú skoro až archaické, ale musím povedať, že je to príjemná zmena.

Ďalej plánujem ostať ešte chvíľu verná slovanským autorom a plánujem si znovu prečítať Zaklínača, ktorého mám v češtine (aj v angličtine, ale o tom potom).

Neviem, čo sa mi stalo, ale niekedy je príjemné vrátiť sa, ako sa vraví, ku koreňom.

Napíšte mi, stáva sa vám niekedy, že na vás príde z ničoho nič potreba zmeniť úplne žáner alebo jazyk alebo štýl kníh, ktoré čítate? Rada by som vedela, či to mám len ja divné obdobie, alebo sa to stáva aj iným ľuďom.

Prajem vám krásny deň a nezabudnite si dať do knihy záložku!

Cinnamon

Komentáre

  1. Ja to asi veľmi striedam. Nezvyknem napríklad čítať viac kníh z jedného žánru za sebou. Idem od detektívky k fantasy, potom nejaký román, nasleduje odborná kniha a komix :) A čítam prevažne v slovenčine a češtine. Nemám problém ani s angličtinou, ale môj muž po anglicky nevie, takže sa mi anglické knihy kupovať neoplatí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môj partner sa zase pozerá na mňa zvláštne, keď vytiahnem knihu v slovenčine :D

      Odstrániť
  2. Docela jsi mě šokovala přiznáním, že čteš zásadně v angličtině. Já žiju a studuju v Anglii, ale pokud dojde na volnočasové čtení knihy (není to tedy univerzitní četba, odborná literatura do školy), spíš zásadně v mateřském jazyce.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja poväčšine všetko pozerám a čítam po anglicky, vo všeobecnosti to beriem v podstate ako svoj ďalší A-language...ale materský jazyk má v podstate niečo do seba hlavne vo forme kníh (lebo dabbing naozaj pre mna nie)

      Odstrániť
  3. To tě obdivuji, že čteš v angličtině. Já se tedy držím rodného jazyka, ačkoli pár anglických knížek mám. :)
    Jinak tu nenadálou změnu moc dobře znám, u mně se to týká spíše žánrů. Co jsem četla hodně YA, tak jsem to zaměnila za detektivky, které čtu minimálně. :D Ale je to dost příjemná změna. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, zmena v žánre po dlhšom čase je veľmi príjemná :)

      Odstrániť
  4. Ačkoliv si občas odskočím k angličtině nebo francouzštině, největší potěchu mi stále přináší čtení v češtině - mám ráda, jak můj rodný jazyk zní, dokážu ocenit kvalitní překlad a hlavně čtu ve velkém i domácí autory. Navíc mám angličtiny plno v práci, takže už nemám takovou potřebu "procvičovat" i ve volném čase. Takže za mě určitě čeština/slovenština vpřed! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Coffee with Cinnamon: New Plant Mom

Coffee with Cinnamon: Som stále nažive!

Coffee with cinnamon: Meditácia